דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גני אירועים בשרון: מבט מזווית רחבה 

מאת    [ 19/10/2010 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2160 פעמים ]

אני מצלם אירועים כבר יותר משלושים שנה. אין כמוני ושכמותי כדי להעיד על התמורות המדהימות שחלו בתחום הזה בעשור האחרון, מבחינת הדרישות של הלקוחות, מבחינת רמת ההפקה של האירוע, מבחינת האמצעים הטכנולוגיים, וכמובן  מבחינת רמתם של האתרים שהם נערכת כל החגיגה הזו – ובהם, כמובן, גני אירועים.

לפני שנים רבות, לפני שפרצו גני אירועים לחיינו, היינו מוזמנים בעיקר לאולמות סגורים. זה מה שהיה. היינו באים שעה קלה לפני האירוע, תופסים את החתן והכלה (במקרה של חתונה), או את חתן בר המצווה, או את הרך הנולד (במקרה של ברית), או את הקשיש בן השמונים (במקרה של מסיבת גבורות) – מצמיד אותם לשאר בני המשפחה, ומצלם. אחר כך מצמיד אותם לחברים – ומתעד. אחר כך מצמיד אותם לשכנים – ומנציח. כך הייתי צבור עד סוף האירוע עשרות תמונות קבוצתיות, על פי קריטריונים של ייחוס משפחתי, מוצא חברתי ולימודי, מוצא עדתי (כל יוצאי לודג', למשל ב-frame אחד...) וכולי. תמונות אמנותיות, קלוז אפים מחמיאים, פוזות של חתני השמחה מול המצלמה על רקע השקיעה? הס מלהזכיר.

בעשור האחרון, על רקע ההתפתחות הטכנולוגית – מצלמות סטילס דיגיטליות ואלבומים דיגיטליים, מסרטות וידיאו דיגיטליות וקליפים תזזיתיים, ובעקבות הסטנדרטים הגבוהים שנקבעו בשטח. מי שהתארח באירוע מסוים באחד מאותם גני אירועים בשרון, למשל, ואחר כך צפה בקליפ המדהים ובאלבום הדיגיטלי המרהיב שהנציחו את האירוע – לא יכול להרשות לעצמו להזמין מקום בגן אירועים צנוע יותר, ולא יכול לוותר על הפקת מוצרי לוואי (קליפ ואלבום) מרשימים יותר. החבר'ה שלי הזמינו אותי לאחד מאותם גני אירועים בשרון, שמיטב הסלבריטיז עורכים בהם את שמחותיהם, עם הקייטרינג היוקרתי שהאלפיון העליון מזמין אותו לארוחות שישי שלו – וכל זאת בעלויות אסטרונומיות - אני חייב להחזיר להם מנה אחת אפיים. תרתי משמע... יעלה כמה שיעלה. וככה זה גם בתחום צילומי הסטילס והווידאו בגני אירועים.

סרטי הצילום (וכיום כרטיסי הזיכרון) שלי וקלטות הווידאו של שותפי לעבודה הנציחו במהלך השנים אירועים מדהימים שהתרחשו בגני אירועים שונים, ובמיוחד בגני אירועים בשרון. כל אחד מהאירועים הללו יכלו כיום להיכנס לכל מהדורת חדשות. פעם הייתה הפרדה מאד ברורה במשדרי החדשות, בין מה שחשוב ומעניין (ביטחון, פוליטיקה, כלכלה) לבין כל מה שהוא אמור להיות רק קוריוז פיקנטי שמתאים לתוכניות סטייל יגאל שילון.  כיום השתלט הצהוב על מהדורות החדשות, וכך ניתן לראות במהלכן גם קטעי וידיאו שצולמו על ידי בגני אירועים שונים, והנציחו אנקדוטות "משעשעות" יותר או פחות – כלה ששמלתה נקרעה מתחת לחופה, ולהבדיל חתן ששבר את הכוס ורסיסי הזכוכית חדרו לכף רגלו (ולכן בילה את שארית הערב בחדר המיון), זבוב מעצבן שנחת על האף של הרב ולהבדיל חתול אשפתות שטיפס על עוגת החתונה מרובת הקומות ומוטט אותה כליל... את כל הדברים הללו צילמתי במו ידיי, אבל מעולם לא עלה בדעתי להעביר אותם לרשות הרבים (לתוכנית טלוויזיה או למהדורת חדשות, אפילו לא העליתי את זה על דל שפתיי ולא ביקשתי רשות מבעלי השמחה

לצערי, רק שלוש פעמים במהלך עשרות שנותיי בגני אירועים בשרון, נאלצתי למסור את סרטי הצילום וקלטות הווידאו שלי לחוקרי המשטרה דווקא: בפעם הראשונה, כשבמהלך האירוע נגנבה הכספת עם הצ'קים, בפעם השנייה, כשבמהלך האירוע התלקח ריב בין הצדדים ובחילופי המהלומות נדקר אחד האורחים, ובפעם השלישית והדרמטית ביותר – כשמטוס קל התרסק על המדשאה של אחד מאותם גני אירועים יוקרתיים, מטרים ספורים מהחופה, ממש במהלך הטקס.

אין לי ספק, שאם כל האירועים הללו היו מתרחשים כיום, הם היו פותחים מהדורות חדשות, לא?

 

אביב יועצים
המפתח שלך להצלחה!
קידום בגוגל
ייעוץ שיווקי


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב